Symposium Volksgezondheid & Wetenschap 28 februari

28 feb 2020 | 10:30

Op 28 februari wordt in het Trefpunt Medische Geschiedenis een symposium gehouden over het korte maar niet onopgemerkte bestaan van de Vereniging Volksgezondheid en Wetenschap.

De Vereniging Volksgezondheid & Wetenschap werd opgericht in 1986 en is onlangs weer opgeheven. In deze korte periode heeft de vereniging een balangrijke rol gespeeld bij het instand houden van de (wetenschappelijke) podia binnen de sociale geneeskunde en de gezondheidswetenschappen. Recent is het archief geïndexeerd, geschoond en gearchiveerd in het Trefpunt. Ter gelegenheid van dit feit zal een symposium worden gehouden met als thema Volksgezondheid en wetenschap in transitie: De Vereniging Volksgezondheid en Wetenschap tussen Socialee Geneeskunde en Public Health.

Trefpunt Medische Geschiedenis
Foksdiep 4