Corona journaal Wim Rakhorst

Vanaf maart heeft Wim Rakhorst een corona-journaal bijgehouden. Hij signaleert hierbij trends, al dan niet aangedragen door zijn lezers, waarbij zijn ervaring in de farma industrie en belangstelling voor de geschiedenis een belangrijke rol spelen.

De corona pandemie zal zeker een groot aantal dagboeknotities opleveren. Zo ook de “journaals” die SFE bestuurslid Wim Rakhorst vanaf maart eerst dagelijks later wat onregelmatiger heeft verzonden. De aanleiding was vragen uit de familiekring, zij waren ook de eerste “abonnees”. Later kwamen daar o.a. oud-collega’s, mede-bestuursleden van de SFE en vrijwilligers van het Trefpunt Medische Geschiedenis (Urk) bij.

De onderwerpen zijn gevarieerd, hoewel veel betrekking heeft op vaccins en geneesmiddelen (voortkomend uit zijn vroegere werk in de farmaceutische industrie), en natuurlijk komt ook de medisch/farmaceutische geschiedenis aan bod. Het is een persoonlijke kijk op de ontwikkeling van deze pandemie, voor een belangrijk deel ook gestuurd door suggesties en reacties van de lezers.

De PDF (met dank aan Mart van Lieburg) is de verzameling van journaals tot eind november.