Bruiklenen voor museum Jan Cunen

Museum Jan Cunen te Oss heeft tot en met 29 mei 2023 een tentoonstelling "Leven en laten leven. Hoe Bio Art de toekomst kleurt". De Stichting Farmaceutisch Erfgoed heeft een aantal objecten in bruikleen gegeven.

Het is natuurlijk niet vreemd dat een museum in Oss ook aandacht heeft voor het industriële verleden van Oss, met o.a. Zwanenberg waaruit Organon is voortgekomen, met als eerste product insuline uit slachtafval (alvleesklieren).
Nu Organon 100 jaar bestaat heeft museum Jan Cunen een tentoonstelling ingericht met werk van een aantal kunstenaars die biologisch materiaal als uitgangspunt nemen voor hun werk: Leven en laten leven, hoe Bio Art de toekomst kleurt. Maar er is ook aandacht voor het verleden, en dat is de reden dat ons gevraagd is om een aantal objecten uit te lenen, zoals een apparaat voor vullen van tubes, maken van zetpillen, kurkenpers, retort. Zie enkele foto's hieronder.
Voor meer informatie over de tentoonstelling zie