Vriend worden

Wanneer je de stichting wilt ondersteunen, kun je al vanaf €30 per jaar vriend worden van Stichting Farmaceutisch Erfgoed. Als vriend word je op de hoogte gehouden van de activiteiten van de stichting, krijg je korting op het inschrijfgeld voor de Farmaceutisch Historische Dag en ontvang je een uitnodiging voor de jaarlijkse Vriendendag. Je kunt je aanmelden als vriend bij de secretaris via secretaris@stichtingfarmaceutischerfgoed.nl.

Bedrijven zijn ook welkom als vriend, met een minimale bijdrage van €1000 per jaar. Wanneer de onderneming onder de vennootschapsbelasting valt, mag je 1,5 keer het bedrag van de gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting omdat Stichting Farmaceutisch Erfgoed de status van culturele ANBI draagt.

Belastingvoordeel bij periodieke giften

Wanneer je vriend wordt, kun je ervoor kiezen om dit voor een periode van minimaal vijf jaar schriftelijk vast te leggen. Hiermee wordt de maandelijkse bijdrage door de Belastingdienst als periodieke gift beschouwt en mag je deze volledig en zonder drempel aftrekken van de aangifte inkomstenbelasting. Tot 2014 mocht je een periodieke gift alleen als zodanig aftrekken als je deze had vastgelegd bij de notaris, maar tegenwoordig volstaat een schriftelijke overeenkomst met de ANBI zelf. Als je een periodieke gift aan Stichting Farmaceutisch Erfgoed wilt vastleggen, neem dan contact met ons op.

Aanmelden nieuwsbrief

Doneren?